dag 7

Zoals gewoonlijk, gaat vandaag de wekker weer om 8:0 uur, moet je nagaan elke dag in je vakantie. Maar ja het leven van een back packer is hard en zwaar, iets waar wij wel steeds beter in worden. Na het douche inpakken van de tassen,gaan we op het gemak ontbijten, wat weer super is. Daarna betalen we de rekening, en bedanken de mensen van het guest house voor de goede zorgen, een tuk tuk brengt ons naar het busstation. Om 09:50 zitten we in de bus op weg naar " sukothai " een reis van uitendelijk 6 uur. We zitten samen met een duits meisje en een andere nederlands stelltje, in een bus met voor de rest thaise mensen. De stoelen zitten hier en daar wel los maar het is goed te doen, regelmatig stopt de bus, bij een station waar mensen in of uit stappen, ook kunnen we af en toe zelf even de bus uit. Om 16:00 komen we aan in "sukothai " een tuk tuk brengt ons naar old city guesthouse, dat hebben we gelukkig al gereserveerd, want bij aankomst schijnt het vol te zitten. Wat ziet het er ook hier top uit. We verblijven in houte hutjes ( zie foto). Erg sfeervol. Kosten zijn maar 12 euro per nacht. Super dus. We pakken de spullen uit relaxed wat en gaan dan de stad een beetje verkenen, na het eten keren we terug en ga eens een goede douche nemen. Nu terwijl ik dit type zit ik op een hout bankje voor het hutje. Lekker te genieten van het weer en de rust die hier hangt. We hebben vanavond ook al onze bestemming voor chang mai uitgekozen, hopen dat ze daar plek hebben, is nu wachten op een mail bericht van hun. We gaan morgen eerst sukothai verkennen, dan waarschijnlijk nemen we morgen de nacht trein naar chang mai. Die vertrekt om 23:05 en zal dan om 6:15 aankomen in chang mai. Dus slapen we in de trein, wat wel een unieke ervaring zal zijn. Lieve lezers ik ga nu nog genieten van de rust, met een sigaretje erbij. Zodra ik weer tijd heb zet ik de belevenissen van onze reis hier neer. Weltrusten alvast.

Hieke 21-01-2012 17:44

Nou, de rust en dat sigaretje heb ik hier ook....verder alleen heeeeel veeeeeel wind en momenteel ook regen.....succes met de lange treinreis die je voor de boeg hebt...hoop dat je dan een beetje zult slapen....maar verwacht voor die tijd nog wel even een nieuw stukje over je belevenissen in sukothai.

Jan en Riet Reijnhout 21-01-2012 17:58

Het is leuk om iedere keer je reisverslagen te lezen en Jess kan dan lekker relaxen. Volhouden hoor, iedere avond kijken we of er weer wat opstaat.Groetjes

Dicky 21-01-2012 19:21

Hoi Bas,

Ik ben hartstikke jaloers op je! Ik wou dat ik er bij was! Zeker voor ons nu de moeite waard om Marco op te zoeken! na al je verhalen en mooie dingen in Thailand! Tot je volgende bericht wacht met smart af!

Doeg Dicky.

Riet 21-01-2012 20:27

Nou lieverd zo te lezen heb je het toch steeds getroffen,met het slapen.
Netjes en nu in een hutje,weer een ervaring rijker.
Rook nog maar een peukje.
Kijk uit,geloof dat je in die trein niet lekker slaapt.
Groetjes ook van pa,gisteren was hij ziek,nu gaat het wel weer.
Vandaag zijn we 35 jaar getrouwd.