dag 2

Na een goede eerste nacht worden we wakker in het nog steeds drukke bangkok wat een stad! Voordeel voor ons is dat we lekker aan de rivier zitten waar we uitkijken over de stad met een zeer goed ontbijt, ja ontbijt iets wat ik thuis nooit doe, wat goed van me,al zeg ik het zélf. Het is wat bewolkt maar al lekker warm. We besluiten naar de overkant van de rivier te gaan en daar op een boot te stappen die ons naar " wat aron" zal brengen, een tempel met veel mozaik en boeddha's. Eenmaal daar aangekomen na een klein half uurtje varen, kom in oase van rust. Je kan de tempel beklimmen tot 67 meter, maar wel op de thaise manier,, de treden zijn hoog en steil naar boven,voor mij geen uitdaging, dus begin met de klim naar boven. Eenmaal boven aangekomen te zijn heb je een sper uitzicht over de stad en rivier. Eenmaal terug beneden lopen we nog wat rond en besluiten dan om naar de overkant te gaan op weg naar het paleis. Eenmaal daar aangekomen vertelt een meneer dat het paleis pas om 15:00 zal open gaan, tja wat nu het is pas 12:30. Hij regelt voor 20 bath een tuk tuk voor ons die ons naar wat tempels zal brengen. Prima,wij stappen in en vol gas rijden we weg. We rijden na de eerste tempel,we stappen uit en bekijken op het gemakje de tempel met weer een boeddha. Vervolgens stappen we in de tuk tuk, om onze reis te vervolgen, maar we worden weer gedropt bij een sponsor van de beste man. Als we naar binnen gaan krijgt hij weer gratis bezine. Nou wij zeggen voor één keer doen we het. Wij naar binnen! Tjaaaa daar sta je dan, één pakken zaak, wat hebben we daarna aan. Wij weer naar buiten in de tuk tuk, zegt de beste man nog één sponsor please, wij nee nee geen sponsors meer. Maar ja thaise mensen zijn eigenwijs en we komen aan bij de juwelier, tja even kijken en dan weer gauw naar buiten. Voordat we instappen zeggen we duidelijk dat we geen geen sponsors meer meer willen. De beste man snapt de boodschap en brengt ons naar de volgende bestemming, tot onze verbazing het paleis, is wel dus open gewoon,maar ja. Wij naar binnen, aangezien jessica een hempje aan heeft moet ze eerst kleding huren voor we naar binnen mogen. En wat staat het haar sexy,hahaha net een non ( sorry jessica ). Éénmaal binnen kunnen we alle pracht en praal beschouwen, het is net de efteling. Super gewoon. ( kijk de foto's maar en oordeel zélf ). Na 1,5 uur hebben we het wel gezien en gaan weer naar buiten, op zoek naar de tuk tuk man. Die zou op ons wachten, maar ja wij zoeken blijkt ij weg te zijn. Jammer Dan! Scheelt ons weer 20 bath. We gaan eerst lunchen. vervolgens lopen we terug naar de boot, jeetje wat is het druk daar. Gaan we wachten één uur of lopen? Lopen! We zijn net onderweg en besluiten één taxi te nemen zijn we eerder bij hotel en kunnen we eerder één duik in het zwembad nemen. Zo gezegd zo gedaan. Wat is dat heerlijk na twee lange dagen één duik in het zwembad. Tip voor iedereen boek één hotel met zwembad. Na de duik even lekker relaxed aan het zwembad met een cocktail voor jessica en ik maar aan de cola. Hahaha verschil moet er zijn. Na het luier moment douche aankleden het is toch alweer 19:00 uur. Tijd om stad in te gaan op weg naar china town voor een diner. Super om daar te zijn, lekker eten wat achter je rug vers word bereid, midden op straat. Zelfs de afwas vind daar plaats. Nou rob van de smaak politie zou het hier druk hebben, hahaha. Na een heerlijke maaltijd besluiten we in de tuk tuk te stappen op weg naar " ko san road" daar nog even wat winkelen en vooral op terrasje mensen kijken, ja we blijven hollanders He! Vervolgens terug naar het hotel. Slapen want morgen vertrekken we uit bangkok en gaan we richting het noord oosten op weg naar "pak song".